lördag 7 november 2009

Vilken dag!

Vilken dag det har varit! Snacka om att det har varit kämpigt, stressig och... alldeles underbart! Den här dagen visade verkligen att vårt motto stämmer - allt är möjligt, inget är omöjligt! Detta på både gott och ont: vi vann robotkörningen med högsta möjliga poäng (och ligger därmed på en delad förstaplats över hela världen), fick profileringspris för vår fina skönsång, alla affischer och all övrig reklam. Dessutom blev vi nominerade i samtliga priskategorier, och gjorde ett sjukt bra jobb särskilt när det kom till teori och samarbete - men trots detta vann vi inte League Champions-priset, och får därmed inte åka till Eskilstuna. Vi är såklart lite besvikna i och med vår superhöga ambitionsnivå, men är glada för Klack Editions skull som verkligen kämpade på bra under dagen.

Det viktigaste under hela dagen tycker jag dock var att vi fick hela FLL-publiken med oss. Vi fick alla lag att heja på oss, och konkurrerande lagmedlemmar klev till och med upp på scenen med oss och skrek Team Possible-ramsor för fulla muggar. Det var jätteroligt med all uppmärksamhet och hur snälla alla lag var mot oss, och vi gjorde vårt bästa för att göra något tillbaka till alla som stöttade oss på vår resa till finalen. Så tack alla FLL-lag! Tack för att ni besökte bloggen, tack för att ni sjöng med i våra sånger, och tack för det enorma stöd vi fick av er! Utan er hade det nog inte alls gått lika bra som det gjorde! Tack för en underbar dag!

Nu är tävlingen alltså (troligtvis...) slut för vår del, men fortsätt att besöka bloggen! Kanske bjuder vi på en stor överraskning senare i veckan! ;)

//Alla medlemmar i Team Possible

Allt är möjligt, Ingenting är omöjligt.

3 kommentarer:

  1. Ni gjorde ett jättebra jobb och ni behöver inte vara besvikna :)
    Ert samarbete var väldigt bra och lösningen på uppdragen var ju superb! Det skulle vara kul om vi fick se er teori-redovisning på nåt sätt..

    Vad synd att ni inte kom vidare, fast det gör inget. Ni presterade väldigt bra ändå.
    Och det viktigaste var inte att vinna utan att ha kul! (även om det inte stämmer med Klas uppfattning xD)

    Ni måste verkligen fortsätta med WRO precis som Junkyard och TechnoX för att behålla Borlänges rykte!

    Ha det så bra och så kanske vi ses om några år!

    //Johan från Trafikfaran

    P.S. Jag undrar verkligen vad det är för överraskning.. :D

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra kämpat!
    Jag känner med er, vi har också blivit slagna på mållinjen av First Edition (Klack Edition :P) eller JunkYard. Men kämpa vidare! Jag lovar att det ger utdelning förr eller senare!

    Jag sitter och skriver detta från ett hotellrum i Korea. Skulle gärna varit på plats i Borlänge som jag varit på alla FLL turneringar sedan det började 2002.
    Nu var jag tvungen att prioritera World Robot Olympiad i Korea istället. Det har varit helt enormt! Över 1000 ungdomar fördelade på 250 lag från 32 olika länder.
    Runt min hals hänger det en silvermedalj så jag kan erkänna att jag känner mig rätt nöjd med min insats. 1:a Malaysia, 2:a Sverige!, 3:a Ryssland

    // Fredrik

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att läsa era kommentarer! Väldigt spännande med hälsningar från Korea, och superkul att det gått så bra för er! Och Johan - ni kämpade på väldigt bra ni också!

    Teoriarbetet har vi absolut tänkt lägga upp här på bloggen, men ni får vänta någon dag eller så. Vi har också tänkt lägga upp lite bilder och en film från tävlingen då vi tog 400 poäng. ;)

    SvaraRadera